Lohn-
administration

leicht gemacht

Lohnadmin-istration leicht gemacht

The following areas are our speciality:

Payroll Outsourcing 

  • Durchführung von Lohnzahlungen
  • Abwicklung der Quellensteuerabrechnungen
  • Erstellung von Lohnausweisen
  • Erfassung von Mitarbeiterbeteiligungen
  • Jahresmeldungen Sozial-/Personenversicherungen
  • Anmeldungen für Sozialversicherungen
  • Verarbeitung von Ein- und Austritten
  • Erstellung von Spesen- und Personalreglementen
  • Unterstützung bei Aufsetzen von Arbeitsverträgen

Shadow Payroll 

  • Einholung von Gehaltsdaten
  • Erstellung und Verwaltung der Shadow Payroll
  • Berechnung und Verbuchungvon Rückstellungen in der Buchhaltung
  • Erstellung von Buchungsbelegen für die Finanzbuchhaltung
  • Einholung und Verwaltung von A1-/CoC-/Weiterführungs-Dokumenten

Special cases

  • Beratung und Umsetzung von Mitarbeiterbeteiligungsprogrammen
  • Verwaltung und Berechnung von Nettogarantien bei internationalen Entsendungen
  • Abwicklung der tageweisen Quellensteuer für internationale Wochenaufenthalter
  • Lohnadministration für Verwaltungsratsmitglieder

On-site support

  • Temporäre Einsätze für HR- und Payroll-Projekte
  • Beratung und Durchführung eines umfassenden Payroll Reviews
  • Optimierung bestehender HR- und Lohnadministrationsprozesse
  • Prüfung und Anpassung der Lohnarten und Lohnbasen
  • Unterstützung beim Set-up einer neuen Lohnbuchhaltung
Button Text

Why outsource payroll administration?

Expertise

We specialize in HR and have a broad range of expertise, allowing us to draw on expert knowledge without having to hire our own HR specialists.

Time saving

Outsourcing HR tasks allows you to focus on more strategic tasks instead of having to deal with administrative and operational HR tasks.

Technology and resources:

We have state-of-the-art HR systems to create particularly efficient solutions.

Cost efficiency:

Outsourcing HR functions is often more cost-effective than maintaining an in-house HR department. Companies can reduce or eliminate costs such as salaries, insurance, training, and office equipment.

For all employment relationships

radicant treuhand has professionals trained in payroll, HR, and social security, allowing us to advise on all aspects of human resources—including expats, international weekly residents,and work permits.

radicant treuhand is simply indispensable to us. Their accessibility is crucial—especially when it comes to ensuring smooth coverage during vacation absences. The ability to delegate tasks and trust that they’re in reliable hands has significantly eased our workload. Their consistent presence and expertise make them our go-to partner.

Serkan Firat

Druckfabrik Züri GmbH

Do you have any questions?

We're just a message away.

+41 44 330 08 00hello@radicant-treuhand.ch